joi, 27 noiembrie 2008

NEVASTA-TA ERA FATA MARE CAND AI LUAT-O?

UNII ZIC CA DA, ALTII ZIC CA NU!
Nici nu-mi trece prin cap sa cred ca, realizatorii, de astfel de emisiuni, incaseaza aceste sume de bani!
Dar, patronii lor? Caci presa e libera???!!! Intr-o tara libera.

Am negociat pentru un candidat. Cum apari la un show TV cu 5000 sau 20.000 de euro
de Attila Biro, Dan Tapalaga HotNews.ro
Joi, 27 noiembrie 2008, 15:48 Actualitate Esenţial


Platesti si apari
Fara un leu in buzunar, am negociat in numele unui candidat real cu cinci posturi de televiziune conditiile in care va iesi pe sticla in ultima saptamana de campanie. Sa zica, acolo, doua vorbe. Sa se laude si el putin ca doar nu plateste sa fie luat in suturi. De semnat, n-am semnat pentru ca adevaratul scop era altul: sa aflam ce servicii, altele decat cele anuntate oficial, presteaza televiziuni ca Realitatea TV, Antena 3, B1 TV, Pro TV sau TVR pentru un candidat. Ce cumpara de fapt un politician dispus sa bage adanc mana in buzunar? O scurta aparitie de maxim o ora la emisiunile de dezbatere? O oglinjoara pentru care tu, candidat, platesti ca sa te vezi mai frumos si mai destept? Ideea ne-a venit de la Sorin Paveliu, candidat independent. De cand a iesit din PD-L, nu-l mai invita nimeni la televizor. Inainte, era abonat. A intrebat in stanga, in dreapta. Campania costa, apari daca ai bani. Tarifele ajung la 10-20 de mii de euro pentru o ora la televizor.Prin urmare, un independent fara resursele unui partid in spate isi permite putine intr-o campanie. Are din start un mare handicap in fata adversarilor cu dare de mana. Este motivul pentru care HotNews.ro ii gazduieste gratuit un banner pe site. Cu acceptul candidatului Paveliu, am pretins ca reprezentam o firma de comunicare mandatata sa negocieze in numele sau. Firma fictiva am botezat-o Media Price. Toate discutiile le-am purtat cu reprezentanti ai diviziilor de markenting sau cu producatori care ne garantau prezenta intr-o emisiune sau alta. Tutuor le-am cerut ca realizatorii emisiunilor sa ii ridice mingi la fileu candidatului nostru, sa iasa cat mai bine. Unii s-au oferit sa ne formuleze ei intrebarile ca sa para cat mai credibile (B1 TV). Altii ne-au spus ca oamenii lucreaza profi si ne-au garantat ca stiu cum sa mimeze o dezbatere, cu intrebari servite si cateva pe bune sa nu bata la ochi (Antena 3). De la o singura televiziune am aflat ca platesti doar ca sa te vada lumea, in rest poti sa-ti iei pumni in cap. In schimb jurnalistii, realizatorii unor emisiuni de dezbatere, ne-au spus insa ca-si fac meseria si atat. Doua televiziuni (PRO TV si TVR) ne-au comunicat ca nu intra in marea afacere a uninominalului: platesti si apari.
Realitatea TV ofera un live "ca ala cu Udrea cu mopul
La Realitatea TV am negociat cu producatorul general Razvan Negoescu prin intermediul companiei McRealitatea. La Fabrica ne-ar fi costat 8000 euro 30 minute iar la Deschide lumea 10.000 E , 30 – 45 minute la care se mai adauga si o alta oferta: “Se poate realiza un live de 3 minute intr-o locatie aleasa de dansul in care sa transmita mesajul foarte clar”. Cu cateva zile inainte de finalul campaniei, ne-a spus ca mai sunt locuri libere in platourile emisiunilor. Stabilim si o intalnire la sediul firmei, undeva pe strada Carol Knape. Producatorul General este blocat in trafic si nu poate ajunge. Continuam negocierile cu asistenta sa. Rep: Dumneavoastra ce spuneti unde ar fi mai bine sa participe la care din cele doua emisiuni?- Eu nu pot sa va spun. Va participa la o emisiune de dezbateri, cu invitati in platou si cu moderatori care isi vor face treaba. Pot sa va spun ca Fabrica se difuzeaza la orele 11.00, la 13.00 si la 15.00, iar Deschide Lumea e de la 16.00 la 18.00Rep: Si emisiunea cum se va desfasura, va fi pe bune? Adica moderatorul il va pune in dificultate?- Moderatorul este echidistant, el isi face treaba. Pune cum vrea intrebarile, aici nu avem noi ce sa facem. In continuare dvs ne spuneti ce doriti, fie ca e un live sau aparitie la emisiune. Rep: Dar cu live-urile cum e? - Ne dati locatia, ne spuneti cand, ora la care trebuie sa fiti. Daca aveti o actiune. Asta o sa apara ca o stire electorala. Va aparea ca si stirea cu doamna Udrea care da cu mopul sau mai stiu eu ce. E o stire electorala.Unul dintre realizatorii emisiunii Deschide Lumea de la Realitatea TV, Cosmin Prelipceanu, ne-a declarat ca nu poate face nici un fel de comentariu, pe orice tema, fara acceptul conducerii.
B1Tv: Noi ridicam mingea la fileu in functie de ce vrea dansul sa discute
La B1Tv, aparitiile candidatilor sunt negociate prin departamentul de marketing de catre Cristina Ene. O aparitie la emisiunea Nasul ne costa 10 000 de euro. Mai ieftin iesim cu emisiunea 6! Vine Presa: 6 000 de euro. In rest, show-ul se desfasoara dupa placul candidatului: Rep: Dar emisiunea cum se va desfasura? Adica putem sa va trimitem noi niste intrebari?- Ca sa explic care sunt pasii. Banii trebuie sa ii vad inainte ca dumnealui sa intre pe post. Daca, sa zicem, emisiunea e maine trebuie sa vad banii astazi. Rep: Dar in timpul emisiunii putem pune o lista cu ce sa fie intrebat?- Trimiteti-mi pe mail niste puncte pe care vrea sa le atinga. Iar intrebarile le punem noi ca sa nu para... Adica noi ridicam mingea la fileu in functie de ce vrea dansul sa discute. Rep: Adica sa dea bine...- Evident, dar intrebarile nu le scrieti dumneavoastra, ca asa nu par firesti. Rep: Adica, vrea sa vorbeasca despre asta si aia, si moderatorul il intreaba exact.- Da, da. Dumneavoastra ne spuneti exact despre ce vrea sa vorbeasca si asta o sa fie intrebat. Imi trimiteti pe mail o lista cu ce vrea sa vorbeasca. Sa facem o recapitulare: deci o ora costa 10 000 de euro si jumatate de ora costa jumatate, 5000. Va sun eu inapoi sa vedem daca mai este loc.La scurt timp, reprezentantul B1 Tv revine si ne anunta ca emisiunea Nasul este rezervata in totalitate si ca nici la o alta emisiune nu mai exista spatiu de emisie disponibil. Realizatorul emisiunii Nasul, Radu Moraru, n-a putut fi contactat pana la difuzarea materialului.
La Antene ni se garanteaza ca vorbele grele pot fi si usoare
Pentru a ajunge la una din emisiunile de la Antene am apelat la departamentul de marketing al trustului Intact. Dupa o scurta convorbire telefonica cu Iulian Guta, reprezentantul trustului anunta printr-un mail ca vom fi contactati de catre cineva: “Te va contacta cineva de la Antena 3, acolo s-a constituit echipa pentru campanie. A incercat si aseara dar a vorbit cu altcineva. Din cate am inteles, este posibila aceasta participare”. De aici incolo negocierile continua cu cineva care se recomanda Mihaela Ungureanu. In prima faza, ne explica unde si cum poate sa apara pe sticla candidatul. Rep: Am vrea sa stim ce oferta aveti dvs, unde poate sa apara ?- Ce sa va spun... La Ordinea Zilei, Stirea Zilei, ambele sunt pe Antena 3, pe Antena 2 la Vorbe Grele.Rep: A la Ciutacu, nu? Vorbe Grele, la Ciutacu. - Da, da la Ciutacu.Rep: Pai ne-ar interesa la Ciutacu. Cam cat ar costa?- Acum nu va pot spune un cost estimativ. E cam pe ultima suta de metri, deja programarile au fost facute. Am o rugaminte: sa ne faceti dumneavoatra o oferta in sensul acesta.Rep: Deci va spunem noi cam cat putem oferi si apoi ne spuneti dumneavoatra care e solutia. - Fiind programarile facute deja, apar costuri de productie, negociem cu ceilalti candidati sa vedem unde putem sa il bagam.Rep: Va trimit o oferta pe mail, e bine asa? - Da, da..Dupa discutia telefonica am trimis oferta pe mail, adica 10 000 de euro pentru o aparite la emisiunea Vorbe Grele, realizata de Victor Ciutacu. Reprezentanta Antena 3 revine cu un telefon: - Am discutat si eu cu persoanele implicate in campanie. Propunerea noastra este de 20 000 de euro. Contractul sa se faca prin agentia dumneavoatra pentru ca nu putem incheia contract cu dansul pentru ca el este candidat si legea nu permite. Mai ales ca noi am anuntat ca nu percepem taxa pentru emisiuni de dezbatere electorala. Este un contract de comunicare si PR. Eventual, va trimit un model pe mail. (N.R. Dupa cateva ore am primit pe mail un formular de contract in alb)Rep: Da, va rog sa trimiteti pe mail.- In ceea ce priveste intrebarile: Da se pot agreeea un numar de intrebari, dar nu chiar toate. Acum nah... sa ii mai ramana si moderatorului ceva de improvizat. Rep: Da, bine. Dar sa nu il puna in dificultate- Aaa....Nu, categoric nu. Asta nu se va intampla. Rep: Eventual formulam cateva intrebari pe domeniu- Da, imi transmiteti CV-ul dansului o sa vorbesc cu producatoare, cu Victor. Rep: Da stiti, domnul Ciutacu e mai dur...- Hmm, nu cred ca o sa fie probleme. Pana acum pot sa va spun ca nu au fost probleme. Rep: Eventual in pretul asta facem si o stiruta, ceva se poate face.- Da, va putem difuza si o stire. Ne trimiteti materialul, noi facem montajul si va fi difuzata in cadrul calupului de stiri electorale la Antena 3 la 18:30 si la Observator ora 19.00. Va fi o stire electorala, pentru ca fiind candidat nu avem voie.
Victor Ciutacu: Este foarte greu ca de la marketing sa imi faca lista de invitati
Jurnalistul Victor Ciutacu, realizatorul emisiuinii Vorbe Grelele de la Antena 2, a declarat pentru HotNews.ro ca invitatilor sai nu li se percepe nici o taxa:"Dupa cum s-a anuntat intr-un comunicat si catre CNA, Antenele nu au facut emisiuni pe bani. Pe mine nu m-a interesat partea asta. La fel ca la celelate campanii, am incercat sa pastrez un echilibru numeric intre principalele partide. Pe unii dintre candidati ii cunosc personal, i-am sunat si i-am invitat, pe altii i-am cerut de la partide, adica am solicitat partidelor sa desemneze un reprezentant. Nu stiu cine si cum s-a negociat. Pe mine nu m-a informat nimeni. Daca gasiti un candidat care a venit pe bani la mine, va dau dreptate, dar nu o sa gasiti. Este foarte greu ca cineva de la marketing sa imi faca mie lista de invitati. Pot sa va spun ca, intr-un an de zile, din partidul liderului conservator Dan Voiculescu au aparut doar trei invitati. Cred ca asta spune mult. La mine in emisiunea electorala au aparut doar oamenii pe care i-am invitat eu sau oamenii pe care mi i-au dat partidele la solicitarea mea. Eu nu am nici o apasare. Cu foamea asta de bani, multi sunt dispusi la multe”
TVR: Este amuzant ce imi spuneti
La postul national de televiziune, timpii de antena sunt repartizati candidatilor de catre Carmen Movileanu. Reprezentantul TVR ne spune ferm ca nu mai exista nicio posibilitate de a aparea in campania electorala. “Este amuzant ce imi spuneti. Pentru dumneavoastra nu pot sa fac decat urmatorul lucru, sa va chem la TVR si sa va dau o copie dupa lege. Televiziunea Romana nu ia bani in campania electorala. O zi buna!”, a incheiat reprezentantul TVR.
ProTv nu se baga
Trustul lui Adrian Sarbu ne transmite ca nu percepe taxe candidatilor dornici sa apara pe sticla: “Pro TV nu vinde publicitate electorala. Pentru detalii referitoare la emisiunea “Romania m-ai ales!” si la modul in care sunt alesi invitatii din emisiune, va rog sa contactati producatorul emisiunii Sorin Diaconescu”. De la producatorul Sorin Diaconescu aflam ca pentru emisiunea de dezbateri, candidatii au trimis CV-uri inainte sau in timpul campaniei. In baza acestor CV-uri ei au fost selectionati. In final, mai primim un mail sec de la ProTV: “Buna seara! Termenul pana la care se puteau depune cereri pentru a participa la emisiunile electorale a expirat. Invitatii pentru ultimele emisiuni sunt deja antamati. Ne pare rau ”Cat cheltuie un candidat ca sa apara la TV
“Nu am dat nici un cent la emisiunile la care am participat. Nici nu am nevoie pentru ca sunt foarte cunoscut. Am participat doar la emisiunile la care am dorit eu, dar fara a plati nimic. Problema se pune altfel. Cei care probabil au platit sunt candidatii care au deficit de notorietate, nu cei care sunt cunoscuti”, Vasile Blaga (PD-L)
“Eu nu am trecut nici pe la caseria de la Realitatea, nici pe la cea de la Antena. In Iasi nu am participat la nici o emisiunie. Oricum, eu nu am platit pentru a fi la vreo emisiune. Am platit la inceputul campaniei 2500 de euro, dar banii au intrat in fondul de campanie al partidului. Eu in schimb nu stiu despre vreo plata pentru prezenta mea la televiziune”, Relu Fenechiu (PNL)
“Nu pot sa fac o estimare pentru cat s-a platit pentru emisiunile televizate. A fost vorba de un pachet negociat cu filiala PSD Brasov, in care a fost inclusa si publicitatea outdoor. Strict pentru emisiuni nu stiu cat s-a platit, nici nu e treaba mea. Eu am dat banii pentru campanie, dar nu am platit eu pentru emisiuni”, Titus Corlatan (PSD)
currentArticleTags = '';
google_ad_client = "pub-2539187021380729"; /* 468x60, created 6/7/08 */ google_ad_slot = "4792540942"; google_ad_width = 468; google_ad_height = 60;

Un comentariu:

Anonim spunea...

http://ciprianblidaru.wordpress.com/