marți, 5 ianuarie 2010

REFORMA (CONTRA) STATULUI

EDITORIAL DIN 04.01.2010
De RUXANDRA LUNGU
"Se spune că drumul spre iad e pavat cu intenţii bune. De aceea, nu avem de gînd să-i facem un proces de intenţie nici preşedintelui Traian Băsescu, nici noii Puteri. Este suficient să desprindem cîteva idei despre ce ne aşteaptă, ca simpli cetăţeni contribuabili la Bugetul ţării noastre. Dacă mult trîmbiţata temă de campanie "reforma" statului înseamnă ceea ce se prefigurează încă de pe acum, atunci nu numai democraţia şi statul de drept, chiar în forma schimonosită în care le-am "implementat", sînt în pericol, ci însăşi integritatea teritorială a României. Pluripartidismul pentru care au murit tinerii noştri eroi în decembrie '89 este pe cale să dispară, încet-încet, cu aportul inconştient al mass-media, dar şi al românilor care îi votează de 20 de ani, încremeniţi într-o resemnare greu de înţeles, pe aceiaşi dirijori ai jafului naţional şi ai distrugerii lente a ţării lor.
Din ce în ce mai multe voci contestă legitimitatea celor sosiţi în Parlament de pe locul al III-lea, atac vădit îndreptat împotriva PNL. Nu le plîngem de milă, pentru că minţile lor înguste au scornit Legea strîmbă a uninominalului, în urma căreia o parte a cetăţenilor României nu sînt reprezentaţi în Parlament. Şi nu ne referim aici numai la cei 15-20% de votanţi constanţi ai PRM, ci şi la celelalte partide care nu ating pragul de 5%, dar care, împreună, reprezintă încă un segment demn de luat în seamă al populaţiei. Prin introducerea Legii uninominalului, PNL şi-a săpat propria groapă, pentru că noua Putere intenţionează să o modifice în aşa fel încît numai ocupanţii primelor două poziţii să se poate confrunta şi să-şi adjudece un loc în forul legislativ. Aşa cum funcţionează maşinăriile de fraudare a alegerilor, devine evident că, pe scena politică, se coace rămînerea a două partide parlamentare, de altfel surori, cu state vechi în ale distrugerii ţării: PD-L şi PSD. Ca să nu mai existe trădări, alianţe efemere şi scandal continuu, înţelegerea este: 4 ani furăm noi, 4 ani furaţi voi. Şi, din cînd în cînd, ne aliem şi furăm împreună, "cînd interesul ţării o cere". Îndreptîndu-ne, astfel, cu paşi repezi, spre domnia mult hulitului partid unic. Care, deja, îşi creează în interior veritabile dinastii, ca să se asigure că puterea rămîne în "famiglie". Scenariul dispariţiei partidelor parlamentare poate fi SF, dar nu poate fi schimbat decît de catre toţi românii cu drept de vot. Acum, că ne-am lămurit cu privire la viitorul rol al partidelor în viaţa politică, mutăm ţinta previziunilor noastre către viitorul Parlament, unicameral, compus din maximum 300 de parlamentari. Specializat în a spune românilor ce vor să audă, Traian Băsescu a explicat că, astfel, legile vor trece mai uşor şi se vor aplica mai rapid. Nu a spus, însă, despre ce fel de legi este vorba. Despre legi care conferă puteri sporite statului poliţienesc, structurat într-un sistem mafiot de interese? Despre legi care, purtînd masca "descentralizării" şi "dezvoltării regionale", vor duce la federalizarea României, la împărţirea ei în "euro-regiuni", creînd premizele unor grave decalaje economice pe teritoriul statului unitar şi naţional? Cu imprevizibile consecinţe? Totodată, Traian Băsescu a explicat românilor că numărul mai mic de parlamentari va conduce la o cantitate mai mică de corupţie între zidurile instituţiei şi la cheltuieli mai puţine. De unde şi pînă unde? Corupţia va fi aceeaşi, numai că se va concentra doar în mîinile cîtorva inşi şi ale beizadelelor lor. Nu cred că acesta a fost unul dintre idealurile Revoluţiei române, chiar confiscată, chiar capturată, chiar deturnată în esenţa ei. Ideea reducerii cheltuielilor cu parlamentarii, plăcută auzului, ne face, totuşi, să nu ne putem opri din rîs. Înţelegem că românii nu vor şti niciodată care sînt cheltuielile cu instituţia preşedintelui, sau care sînt sumele reale puse la dispoziţia Guvernului, Poliţiei şi Serviciilor Secrete, pentru că presa a avut grijă să-şi concentreze toate atacurile spre instituţia Parlamentului. Dar, să fi uitat concetăţenii noştri, atît de repede, de dimensiunea reală a jafului la care a fost supusă ţara, văduvită de sute de miliarde de dolari în urma privatizărilor frauduloase? Văduvită de baza materială industrială, agricolă, comercială şi chiar turistică, realizată cu sacrificii imense de părinţii şi bunicii noştri? Jefuită de resursele care trebuie să rămînă în patrimoniul statului: petrol, aur, argint, marmură, energie electrică, păduri, ape? Şi, mai grav, acum, în plină criză economică, lipsită de veriga esenţială a unei economii sănătoase, comparabilă cu importanţa vitală a aparatului circulator pentru organismul uman, şi anume: de un sistem bancar autohton? Cert este că românii au fost păcăliţi şi, probabil, cîteva milioane dintre ei cred că dispariţia celor 170 de parlamentari va schimba traiul lor în bine. Rămîne de văzut. Cu un Parlament slăbit, cu rol decorativ, guvernele vor trece lesne. Pentru că aici, de fapt, se împart şi se cheltuiesc banii publici. De aici se sifonează bugetul constituit din munca noastră, a tuturor contribuabililor oneşti. Aici este forul din care nimeni nu dă socoteală nimănui. În cazul nostru, al României, poate doar preşedintelui, care deja deţine controlul total. Atît în Parlament, cît şi în Guvern. Pentru că ar fi culmea să mai credem în rolul comisiilor parlamentare de anchetă, care au ţinut cu sufletul la gură, toată vara, o naţiune întreagă. O mascaradă menită să prostească pe cine chiar merită să fie prostit. Şi, oricum, am mai spus-o, nu credem că Ridzi şi Udrea sînt chiar unicele "suspecte de serviciu" la care trebuie să ne concentrăm toată ziulica. Avem multe, multe alte exemple responsabile de subminarea economiei naţionale la modul cel mai concret, al căror loc ar fi după gratii. Dar, cine s-o facă? Justiţia aservită Puterii? Justiţia care beneficiază de salarii, sporuri şi privilegii ascunse opinei publice? Justiţia care apără întotdeauna Puterea şi pe reprezentanţii ei? Deocamdată, ne oprim aici. Reforma statului vizează şi cele 3 puteri, care se vor independente într-un sistem democratic. Deocamdată, viitorul nu sună bine deloc. Un preşedinte care acţionează după bunul plac, în cel mai pur stil dictatorial, un Parlament slăbit şi şantajabil, un Guvern preocupat de satisfacerea grupurilor de interese care l-au finanţat şi instalat şi nicidecum de rezolvarea problemelor cu care se confruntă România. Toţi, bine apăraţi de un aparat poliţienesc dotat material, bine remunerat, pregătit şi antrenat să facă faţă oricărui protest, legitim, al populaţiei înfometate. Realităţi prezentate publicului, din păcate, de o presă manipulatoare, partizană, aservită unor interese la fel de meschine şi la fel de detaşate de interesul naţional. Care se vrea, şi ea, a fi a 4-a putere în stat. Dar care nu mai este liberă de cel puţin 15 ani. Sperăm că previziunile noastre de început de an să nu se confirme. Pentru că Reforma (contra) Statului ar însemna începutul sfîrşitului. Pentru noi toţi. Chiar şi pentru iniţiatorii ei."
TRICOLORUL

6 comentarii:

Anonim spunea...

Articolul in mare pune corect problemele,dar am cateva puncte de vedere:privitor la votul uninominal ideea de baza cu care s-a pornit este corecta,dar trebuie imbunatatita astfel incat sa fie valabila pentru Romania si firava ei democratie.Locul 2 si 3 dintr-un colegiu nu trebuie blamat pentru ca trebuie sa se tina cont si de reprezentativitatea procentuala a partidelor rezultata in urma votului pe tara.Altfel exista riscul ca un procent de 33%(castgator in mod normal) sa devina 25%,iar un procent de 30%(perdant in mod normal) sa devina 40%.Si astfel se denatureaza votul pe tara,cum de fapt sa si intamplat

Anonim spunea...

Mai am un punct de vedere legat de jaful national:fostele intreprinderi trebuiau rentabilizate acolo unde se putea pentru ca sa nu uitam economia RO functiona in cadrul CAER.S-a pus problema in anii '90 de privatizare prin MEBO;oamenii nu au inteles cat e de important si au fugit de aceasta implicare.Jaful e mai nou pe fata din banii publici.

Ruxandra-Georgeta Lungu spunea...

@Anonim 1,
De acord ca multe intreprinderi puteau fi rentabilizate, chiar si cu management strain, bine selectionat si bine controlat.In niciun caz tocate la fier vechi si daramate in scop imobiliar.Am candidadt in sectorul 3, colegiul 10. Numai in aceasta zona s-au desfiintat 12 intreprinderi, cu locurile de munca aferente. Va dati seama de dimensiunea jafului la nivelul intregii tari?

Ruxandra-Georgeta Lungu spunea...

@Anonim cu votul uninominal,
Nu mi se pare un sistem reprezentativ. Avantajeaza cele 2 partide "mari" cu scoruri de 30% fiecare. Iar restul cetatenilor, de 40%, nu sunt reprezentati in Parlament. PNL si-a sapat groapa...

Anonim spunea...

Din pacate asta ne asteapta ! Iar cei care ar putea opri trenul mortii lansat inca din 1989 (tren format din vagoanele : "deznationalizare", "tiganizare", "culpabilizare", "revizionism", etc.) sunt prea putini. Iar printre "acei putini" se ascund foarte multi impostori. Si aici ma refer la nationalistii de mucava care l-au votat pe Basescu (partizanul pasapoartelor biometrice, a legalizarii prostitutiei, amicul lui Cioaba, Tokes, Marko Belitul, Tismaneanu, Patapievici & Komintern, etc. etc.).

P.S. PNL isi merita soarta !!!!!!!

Anonim spunea...

Adagiu din Germania:
DEMOCRATIA SI STATUL DE DREPT SINT SIAMEZE! Ambele implica o separare clara a puterilor in stat.Desigur ca oriunde in lume exista o oarecare dependeta, dar cu scuzele de rigoare justitia romaneasca este de fapt sluga puterii!Cat priveste sistemul bancar german domina SPARKASSE ("CECUL ") VOLKSBANK(Banca Poporului) DEUTSCHE BANK(Banca Germana) si DRESDNER BANK toate cu capital majoritar german.Chiar daca a fost un vanataj pentru Romania remarcabil a fost comportamentul intregii clase politice de la Berin care a cerut reinapoierea subvetiilor primite de NOKIA ptr ca a parasit Germania!!