luni, 9 martie 2009

DE CE DAM BANI PENTRU APA POTABILA ?


Prin anii '80, drept rasplata pentru notele obtinute in facultate, parintii mei au gasit o modalitate sa ma trimita intr-o excursie in fosta RFG, sa vad si eu "capitalismul" la el acasa.

A fost o experienta uimitoare, de neuitat!

Un singur lucru m-a nemultumit, atunci. APA potabila se gasea numai de vanzare si nu era ieftina deloc pentru bugetul unui turist din est care alerga prin muzee, parcuri, magazine (sa fim cinstiti!:))) la 35 de grade Celsius, dornic sa nu-i scape nimic din ceea ce era de vizitat, mai ales ca nu se stia cand se mai putea ivi o ocazie similara.

Mai in gluma, mai in serios, le-am spus prietenilor mei cand m-am intors : Doamne fereste sa apuc vremurile in care sa fiu nevoita sa dau bani pe apa potabila.

Pe atunci nu pricepeam ca cine controleaza afacerea cu apa controleaza o bucata buna din economia si politica unei tari.

7 comentarii:

Ion de la Chiuiesti spunea...

Apa e o bogatie care ar trebui impartita tuturor cetatenilor lumii in mod judicios. Orice resursa naturala care este controlata de un grup restrans de oameni inseamna santaj si rapt.

Anonim spunea...

parintii tai au fost nomenclaturisti daca te-au trimis in Refegeu?

Ruxandra-Georgeta Lungu spunea...

@Anonim,
Ma asteptam la intrebari de genul acesta.
N-au fost nici nomenclaturisti, nici securisti.
Au muncit cinstit si toti banii pe care i-au avut i-au investit in educatia mea.
Stiu ca pentru cei mai tineri poate sa para ciudat, dar prin '80 ONT si BTT organizau si excursii in Occident. Am avut noroc pentru ca nu aveam rude in strainatate.

Anonim spunea...

Au infestat apa potabila cu buna stiinta ca sa preia niste "tovarasi" controlul.
Nici apele minerale nu stau mai bine. Ar fi trebuit sa fie controlate de statul roman.

Anonim spunea...

imi permit din cou un mic comentariu din Frankfurt ce-i drept de cam departe.Apa minerala costa 20 de centi sticla de un litru jumate si e buna indiferent ca e de la ALDI LIDL sau de altundeva .Ce-i drept surse neaose germane.Apa de la chiuveta se poate bea dar are un gust ciudat cu exceptia zinei muntoase a Bayernului (Bavaria) unde vine din munti.Desigur daca ai ifose( ceea ce ca peste tot si aici unii nemti au) atunci se bea apa franceza VOLVIC ,Vittel(scuzati publicitatea..)- 1 euro litrul ..eu asa ceva nu beau.Cat priveste remarca dlui am cunostinte care in 80 cunparau de toate din shopuri.Daca stiai ceva germana mergeai pe litoral intrai in contact cu nemtii..refegisti pe atunci si iti vindeau marci.Oricum minimum 1,5 litri pe zi apa sau bauturi care contin apa trebuie sa bem ptr sanatatea noastra!

Ion de la Chiuiesti spunea...

D-le Anonim, in Romania a fost dintotdeauna apa pe toate drumurile, inclusiv minerala. Si va fi!

Anonim spunea...

Poate nu m-ati inteles domnule ION.
Apa va fi, dar murdara. Privilegiul de a o purifica, imbutelia si de a o vinde va apartine numai anumitor cercuri apropiate puterii de orice culoare.
Ca de aici vin bani multi si campaniile costa...